Knižní povídání #3

Ahoj! Doufám, že se máte všichni dobře, když je venku tak hezky. Já mám za sebou 4 zkoušky, z toho z jedné už vím výsledek a jsem opravdu spokojená. Teď mě čeká nejhorší zkouška z celého semestru, tak počítám příklady a (m)učím se teorii jak divá. Jistě sami uznáte, že není zdravé učit se celý den v kuse a musí se dělat pauzy, takže při těch vzácných chvilkách klidu čtu Andělé strážní. Při chvilkách neklidu čtu Oceňování podniku od pana Maříka.

V dnešním knižním povídání bych se chtěla zaměřit na jednu věc, která mě napadla na návštěvě přítelových prarodičů. Mám to u nich strašně ráda, protože děda má úžasnou knihovnu plnou klasiky a ani si tam nemusím brát své knihy, pokud nemám nic rozečteného, co nutně potřebuju dočíst. Takže jsem si řekla, že vás s tímto rajským koutkem seznámím a napíšu vám, kde všude ještě ráda čtu.


Nejúžasnější na tomto místě je, že je to náš pokoj, když přijedeme na návštěvu. Poprvé mi málem vypadly oči z důlků, když jsem viděla ty obložené regály knihami (i když mě přítel varoval předem, že budeme spát v knihovně). Umíte si jistě představit, že jsem strávila asi dvě hodiny tím, že jsem si prohlížela hřbet po hřbetu a vypočítávala, co všechno si musím přečíst. Nemám bohužel fotky všech knihoven, pouze mojí neoblíbenější, ale to mi určitě odpustíte. Je to nejlepší koutek z celého domu, dokonce obsahuje Ottův slovník vázaný v kůži, ve kterém jsem už několikrát hledala a bylo to super! A pokud se mi nechce jen tak sedět u stolu, popř. ležet v posteli, tak sebou plácnu do hromádky polštářů a je mi fajn.

Dalším mým oblíbeným čtecím místem je houpací křeslo v prosklené verandě, taktéž u přítelových prarodičů. Můžu na sebe pustit čerstvý vzduch, ale ne déšť a před sluníčkem mě taky chrání, koukám do zeleného a ještě se k tomu pohoupu. Bezva. Aby tu bylo také nějaké oblíbené místo z mého domova, tak já nejradši čtu v posteli, přijde mi to jako nejpohodlnější poloha. Sice u nudnějších knih nebo při větší únavě rychleji usínám, ale všechno má své plusy a mínusy.

Tak, já se jdu momentálně hodit do své oblíbené domácí čtecí pozice a ještě si něco málo přečtu, než usnu a ráno opět započne učící maraton. Napište mi, jestli máte také nějaký oblíbený koutek, nebo jak se vám nejlépe čte. A čtete venku, když je teď tak hezky?
A všem studentům, co prožívají zkouškové období, popřípadě se chystají na státnice, upřímnou soustrast.

Mějte se hezky!


5 komentářů:

  1. Tak to je skvělý koutek, já se přiznám, že čtu nejraději v posteli nebo v kavárně u kafíčka, žádný takový krásný koutek doma nemám, ale plánuji, až se odstěhuji k příteli :)

    OdpovědětVymazat
  2. Taky doma nic takového nemám, bohužel, ale tenhle koutek mi to jednou za 14 dní vynahradí :) A hrozně by mě lákalo mít takové to sedátko v okně a číst si tam :D

    OdpovědětVymazat
  3. Sedátko v okně bych taky chtěla :) Já čtu nejčastěji v obýváku na sedačce, jenže to můžu jen, když nikdo není doma, protože jinak je tam pořád plno hluku... Ale v pokoji mám takový koutek, do kterého si chci nakoupit polštáře a lampičky a stane se z toho mé nové čtecí místo :)

    OdpovědětVymazat
  4. V obýváku se mi taky líbí číst, ale u nás je skoro pořád někdo doma, takže se tam moc číst nedá.
    Polštáře a lampičky! Tak to ti závidím, to bude bezva koutek! :)

    OdpovědětVymazat
  5. Doufám, že se mi to podaří přes prázdniny zrealizovat :)

    OdpovědětVymazat